پراپ شیپینگ چیست

دراپ شیپینگ چیست؟ کسب و کار خود را با کم‌ترین سرمایه راه‌اندازی کنید

ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربرپسند که محصولات شما را به بهترین شکل نمایش دهد، در جذب مشتریان موثر است. از پلتفرم‌های فروشگاهی مثل شاپیفای یا ووکامرس برای طراحی فروشگاه خود استفاده کنید. یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند Shopify مکانی خواهد بود که در آن محصولات خود را قرار می دهید، آنها را می فروشید و پرداخت ها را پردازش می کنید. Shopify ساخت و راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیک شما را آسان می کند، از یافتن نام دامنه گرفته تا افزودن افزونه های بازاریابی و فروش. این یک پلتفرم تجاری کامل است که به شما این امکان را می دهد در مکان های مختلف محصولات خود را بفروشید، به راحتی محصولات موجود را مدیریت کنید و پرداخت ها را بپذیرید. دراپ شیپینگ بر پایه فروش محصولات دیگران است؛ بنابراین، انتخاب محصولاتی که تقاضای بالایی دارند و رقابت زیادی ندارند بسیار مهم است.

در دراپ شیپینگ، این مسئولیت به عهده تأمین‌کننده است، بنابراین فروشندگان نیازی به نگرانی درباره نگهداری، بسته‌بندی یا مدیریت موجودی ندارند. بزرگ‌ترین مزیت دراپ شیپینگ این است که به شما امکان راه‌اندازی یک فروشگاه با تعداد زیادی کالا بدون نیاز به سرمایه زیاد را می‌دهد. شما نیازی به اجاره انبار، مدیریت موجودی یا استخدام کارمند برای بسته‌بندی و ارسال محصولات ندارید. این امر نه تنها هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را بر روی جنبه‌های مهم‌تر کسب‌وکار، مانند بازاریابی و خدمات مشتری، قرار دهید. برخلاف روش‌های سنتی که نیاز به خرید موجودی اولیه دارند، در دراپ شیپینگ شما تنها زمانی محصول را خریداری می‌کنید که مشتری سفارش داده باشد. این امر ریسک مالی را به شدت کاهش می‌دهد و امکان شروع کسب‌وکار را برای افرادی با بودجه محدود فراهم می‌کند.

در این میان چه چیزی به خرده‌فروش می‌رسد؟ سود او کجا می‌رود؟ فرض کنید که مشتری یک محصول را به قیمت 100 دلار از خرده‌فروش خریداری می‌کند. خرده‌فروش این کالا را به قیمت 80 دلار از عمده‌فروش یا تأمین‌کننده می‌خرد و 5 دلار هم بابت هزینه پست محصول برای خریدار می‌پردازد. برای مثال یک مشتری سه آیتم مختلف را سفارش می دهد که همه آن ها را باید از تامین کنندگان مختلف تهیه کنید. حتی اگر پرداخت این شیوه ارسال منطقی باشد بررسی خودکار این محاسبات سخت تر است. از آن جایی که در این روش شما بیشتر نقش واسطه گر را بازی می کنید، سود کمتری نسبت به سایر روش های فروش محصول دریافت خواهید کرد.

وقتی خبری از انبار نباشد، دیگر شما مشغله و درگیری خاصی نخواهید داشت. تنها کاری که باید بکنید این است که روزانه قیمت‌ها را بررسی و به‌روزرسانی بکنید. نیازی به بررسی موجودی انبار و کمبودها نیست و به همین خاطر در زمان صرفه‌جویی می‌شود و مشغله فکری و کاری چندانی نخواهید داشت. افرادی که به این شیوه کار می کنند نقش نگهبان محصولات را دارند، مخلوطی درست از محصولات را انتخاب می کنند و به مشتری می فروشند. در یک تجارت سنتی، اگر سه بار سفارشی داشته باشید، سه بار باید کار بیشتری انجام دهید.

بنابراین خرده‌فروش محصول را از تأمین کننده می‌خرد و از او (تأمین کننده) درخواست می‌کند که آن محصول را به صورت مستقیم برای خریدار ارسال کند. از آنجایی که نیاز نیست محصولاتی را که می خواهید بفروشید از قبل بخرید، می توانید مجموعه ای از محصولات مد روز را به مشتریان خود بفروشید. اگر عمده فروش ها گزینه ای را در انبار دارند، می توانید لیستی از محصولات آن ها را بدون هیچ هزینه اضافه ای در فروشگاه آنلاین خود قرار دهید. بهزاد آذریان با بیش از ۵ سال سابقه در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، به عنوان فردی فعال و نوآور شناخته میشود. او با تمرکز بر توسعه راه حل های دیجیتال، توانسته است به کسب و کار ها کمک کند تا حضور آنلاین خود را بهبود بخشند و به موفقیت های چشمگیری دست یابند. تجربیات او در ایجاد استراتژی های بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی وب سایت ها نشان از دانش و مهارت های عمیقش در این حوزه دارند.

در همین راستا، بازاریابی محتوایی می‌تواند در بلندمدت فواید بسیاری داشته باشد. مقالۀ “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ نزدیک‌تر از همیشه به مشتری” را بخوانید تا بفهمید راجع‌به چه نوعی از انواع مارکتینگ صحبت می‌کنیم. وقتی توانستید یک یا چند تأمین‌کنندۀ درست‌وحسابی پیدا کنید، تمام تلاشتان را برای خلق یک رابطۀ مستحکم دوطرفه به کار ببندید. اگر اختلاف نظری جدی وجود داشته باشد، بهتر است قبل از شروع کار، از آن مطلع شوید. توجه کنید نیچ (همان گوشۀ بازار) انتخابی، باید رقابت سبکی داشته باشد؛ یعنی قبل از شما، تعداد افراد محدودی سراغ محصولات آن گوشه از بازار رفته باشند. انجام مراحلی که در این بخش بررسی می‌کنیم، کمکتان می‌کنند تا قدم در راه درست بگذارید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

با توجه به این که دراپ شیپینگ به چندین تأمین‌کننده متکی است، احتمال بروز مشکلاتی در زنجیره تأمین افزایش می‌یابد. ممکن است تأخیر در ارسال، عدم تطابق با موجودی یا ناهماهنگی در اطلاعات محصول رخ دهد. این مشکلات معمولاً خارج از کنترل شما هستند و در صورت وقوع می‌توانند به تصویر برند شما آسیب برسانند این مسئله از دیگر معایب دراپ شیپینگ محسوب می‌شود. علاوه بر این، ایجاد محتوای متنوع و جذاب که به نیازها و علایق مخاطبان پاسخ دهد، نقش مهمی در جلب توجه و افزایش تعامل با مشتریان دارد. حفظ یک لحن یکسان و متناسب با هویت برند در تمام فعالیت‌های بازاریابی نیز می‌تواند به شناسایی و اعتمادسازی بیشتر کمک کند.

این امر می‌تواند فرآیند ارسال را پیچیده کند و هزینه‌های اضافی برای ارسال چندگانه را به دنبال داشته باشد. در دراپ شیپینگ می‌توانید با همکاری با تامین‌کنندگان بین‌المللی، به راحتی محصولات خود را به مشتریان در کشورهای مختلف ارسال کنید و بازارهای جدید را هدف قرار دهید. همچنین دسترسی به تامین‌کنندگان متنوع از سراسر جهان به شما امکان می‌دهد تا محصولات با کیفیت و قیمت مناسب‌تری را ارائه دهید. سرمایه‌ای که برای شروع کار نیاز دارید، هزینه مورد نیاز برای راه اندازی سایت است. و نیاز به هزینه برای خرید محصولات و انبار کردن آن‌ها ندارید این موضوع از مزایای اصلی دراپ شیپینگ محسوب می‌شود.

طبیعتا در این روش، مخارج اضافی مانند هزینه‌های انبار داری یا نگرانی بابت عدم موجودی کالا وجود ندارد، چرا که فروشنده، سفارشات را از تولید کننده، عمده فروش یا سایر خرده فروشان تهیه می‌کند. این موضوع باعث می‌شود در صورت استفاده از خدمات شیپینگ، نسبت به سرمایه گذاری، نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشید و به راحتی هزینه‌های خود را کاهش دهید. در واقع، dropshipping برای افرادی که می‌خواهند با کم‌ترین میزان ریسک وارد بازار شوند، بهترین گزینه است. ساخت یک فروشگاه با پکیج محصولات مرتبط یک راه دیگر برای گسترش کسب و کار دراپ شیپینگ است. در این روش، شما مجموعه‌ای از محصولات مرتبط را در یک فروشگاه آنلاین قرار می‌دهید تا مشتریان بتوانند به راحتی بین این محصولات انتخاب کنند. یکی از مزایای استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، شروع آسان است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کامنت مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) از بهترین روش های بازاریابی آنلاین هستند. تولید محتوای با ارزش و مفید در وبسایت و بلاگ و نمایش آن در شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتریان می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. همچنین، با توجه به تحقیقات انجام شده، به قیمت مناسب، کیفیت عالی و توانایی ارائه محصول در مقیاس بزرگ نیز توجه کنید. به علاوه، تعامل موثر با تأمین کنندگان مناسب و اطمینان از تامین محصول به موقع نقش مهمی در موفقیت شما در دراپ‌شیپینگ دارد. با انجام تحقیقات کافی، می‌توانید محصولاتی را پیدا کنید که جذاب‌تر و پرفروش‌تر هستند و به تقاضای بازار پاسخ می‌دهند.

در دنیای امروزه، تجارت الکترونیک به سرعت در حال توسعه است و روش‌ های جدیدی برای کسب و کارها به وجود می‌ آید. یکی از این روش‌ ها، دراپ‌شیپینگ یا همان دراپ‌ اشتراکی است که به عنوان یک مدل کسب و کاری جدید در حوزه تجارت الکترونیک مطرح شده است. در حین ساخت فروشگاه اینترنتی باید توجه داشته باشید که طراحی هویت بصری و رابط کاربری از مهم‌ترین عوامل نگه‌داشت مخاطبان در سایت برای تبدیل آن‌ها به مشتری است. همچنین، طراحی کاتالوگ محصولات و توضیحات محصول دقیق می‌تواند به مخاطبان برای نهایی‌کردن تصمیم خریدشان کمک کند. از سوی دیگر، مدل‌های سنتی فروش معمولاً به ذخیره‌سازی و مدیریت موجودی نیاز دارند.

سلام دوست عزیزخیر برای استفاده از روش دراپ شیپینگ در سایت های ایرانی نیازی به داشتن حساب پی پال نیست. همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم، بهترین ایده برای شروع دراپ شیپینگ این است که از محصولی شروع کنید که به آن علاقه دارید یا اطلاعات کافی از آن را دارید. با این حال اگر نمی‌دانید از چه محصولی برای شروع استفاده کنید، سه زمینه کاری زیر را به عنوان محبوب‌ترین ایده‌های دراپ شیپینگ به شما معرفی کرده‌ایم. اگر شما به عنوان صاحب فروشگاه بتوانید یک برنامه راهبردی و استراتژی خوب برای کسب و کار خود ایجاد کنید، درآمد خوبی در انتظار شما خواهد بود. اگر تأمین‌کننده در ارسال به موقع محصولات یا حفظ کیفیت آن‌ها ناموفق باشد، این مسئله مستقیماً بر کسب‌وکار شما تأثیر خواهد گذاشت.

با این حال جالب است بدانید علاوه بر کسب و کار آنلاین، می‌توانید دراپ شیپینگ را در یک فروشگاه حضوری هم انجام دهید. با این حال بدانید که در روش حضوری، باید هزینه‌ای را برای اجاره مغازه و خرید نمونه محصول را کنار بگذارید. وقتی تصمیم به راه‌اندازی یک کسب‌وکار دراپ شیپینگ می‌گیرید، انتخاب روش مناسب برای ساخت فروشگاه شما بسیار مهم است. سه روش اصلی برای این کار وجود دارد که هر کدام مزایا و چالش‌های خاص خود را دارند. در ایران هنوز دراپ شیپینگ به طور کامل جا نیفتاده و به طور کامل درک نشده است، در ادامه بهترین ایده‌های دراپ شیپینگ را برای شروع  کسب و کار مطرح کرده‌ایم. این ایده‌ها به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر در این مدل کسب و کار تجارت الکترونیکی رشد کنید.

با بهره‌گیری از تجارب قبلی خود و بهره‌مندی از منابع قابل اعتماد، فروشگاه اینترنتی خود را با موفقیت راه‌اندازی کنید و دراپ شیپینگ را به بهترین شکل اجرا کنید. فعالیت‌های خود را در دراپ‌شیپینگ مشخص کنید تا به برنامه‌ریزی و تهیه منابع مورد نظر بپردازید. از جمله فعالیت‌های لازم می‌توان به انتخاب و ارتباط برقرار کردن با تأمین کنندگان مناسب اشاره کرد. در این مرحله، بررسی کیفیت محصولات، قیمت‌گذاری مناسب و همکاری با تأمین کنندگان معتبر بسیار مهم است. سپس باید تأمین کنندگان خوبی را انتخاب کنید و رابطه خوبی با آن‌ها ایجاد کنید.

با ارائه ترکیبی منحصر به فرد از محصولات که در جای دیگر به راحتی قابل یافتن نیست، می‌توانید بازار خاص خود را ایجاد کنید و از رقابت شدید در بازارهای اشباع شده اجتناب کنید. با وجود چالش‌های ذکر شده، راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند به شما در غلبه بر این موانع کمک کند. با تحقیق کامل و بررسی دقیق گزینه‌های مختلف، می‌توانید تأمین‌کنندگان معتبر و قابل اعتمادی را پیدا کنید که کیفیت محصولات و خدمات آن‌ها با استانداردهای شما مطابقت دارد. با این حال، کارآفرینان خلاق ایرانی راه‌حل‌هایی برای غلبه بر این چالش‌ها یافته‌اند. برخی با استفاده از تأمین‌کنندگان داخلی یا کشورهای همسایه، توانسته‌اند کسب‌وکارهای دراپ شیپینگ موفقی راه‌اندازی کنند. گروهی دیگر نیز از خدمات واسطه‌ای برای انتقال پول و کالا بهره می‌گیرند.

البته برخی تأمین‌کننده‌ها، امکان یکسری سفارشی‌سازی محدود را فراهم می‌کنند؛ منتهی در صورتی که تعداد سفارش‌ها از یک محصول خاص، به یک حداقل عددی برسد. اگر خیلی خوش‌شانس باشید، می‌توانید آن محصول به‌خصوص را از تأمین‌کنندۀ دیگری با قیمت مشابه تهیه کنید؛ یعنی در واقع سفارش را برای تأمین‌کنندۀ دیگری بفرستید. مخصوصاً اگر سراغ محصولات عمومی‌تر رفته باشید، شاهد رقابت‌ سنگین‌تری هم خواهید بود. فقط باید توجه داشته باشید که افزایش بازدیدکنندگان و رشد ترافیک، باعث نیاز به یک پلتفرم قدرتمندتر و پایدارتر می‌شود که بتواند از حجم بیشتر ترافیک، به‌خوبی میزبانی کند. بیایید مقایسه‌ای داشته باشیم با یک فروشگاه آنلاین معمولی و یک فروشگاه خرده‌فروشی سنتی (مغازه‌هایی که در جای‌جای شهرها قرار گرفته‌اند). خب این هم از نمایندگی هاست که لازم بود در این مقاله به آن اشاره کنیم؛ چون همان‌طور که گفتیم، سازوکاری کاملاً مشابه با دراپ شیپینگ دارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. همیار آکادمی می‌تواند در مسیر راه اندازی این کسب و کار اینترنتی کمک زیادی به شما بکند. این مجموعه یک دوره ارزشمند برای آموزش 0 تا 100 طراحی سایت دارد که در آن کلیه مسائل مربوط به راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی را توضیح می‌دهد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره به دوره 0 تا 100 آموزش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید. در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی در حال جولان دادن هستند و تمرکز بسیاری از صاحبان کسب و کار روی کسب درآمد از طریق اینترنت است. این کسب و کارها انواع مختلفی دارد که در مقاله انواع روش‌های کسب درآمد اینترنتی به چند مورد از بهترین و متداول‌ترین بیزنس‌های اینترنتی پرداخته‌ایم.

با استفاده از تامین کنندگان dropshipping، بیشترین زحمت فرآیند سفارش بر عهده تامین کنندگان است. این ساده‌ ترین ساختار تجاری برای پیاده‌ سازی است، اما هیچ گونه حفاظت از مسئولیت یک شخص ارائه نمی‌ دهد. بنابراین اگر از کسب و کار شما شکایت شود، دارایی های شخصی شما نیز ممکن است در خطر باشند. الزامات تشکیل پرونده کم است و شما به سادگی درآمد کسب و کار خود را بر اساس مالیات شخصی خود گزارش می دهید. به این صورت، محصولات شخص ثالثی به نام دراپ شیپر (Dropshipper) را به فروش می‌رسانید.

با توجه به فضای رقابتی که میان فروشگاه‌های مختلف وجود دارد، بهتر است برای کم‌تر شدن میزان رقابت و شناسایی مشتریان هدفتان به سراغ بخش کوچکی از بازار که نیچ مارکتینگ گفته می‌شود، بروید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید “قهوه” بفروشید، سعی کنید در ابتدا تنها بر روی فروش “قهوه وگان” تمرکز کنید تا انتظار رقبای کمتری را داشته باشید. سلام دوست عزیزشما میتونید تو گوگل عبارت «دوره آموزش دراپ شیپینگ» جستجو کنید و ویدئوهای مربوطه رو مشاهده کنید. ویدئوهای یوتیوب هم آموزش‌های رایگان خوبی در مورد روش دراپ شیپینگ داره. سلام خدمت شمااگر بخواید با سایت های خارجی به روش دراپ شیپینگ همکاری کنید بله باید زبان انگلیسی بلد باشید. تا اینجا شما می‌دانید که دراپ شیپینگ چیست و با مزایا و معایبش آشنایی دارید.

البته در برخی مواقع، ممکن است بتوانید انحصار اجناس یک تأمین‌کننده را هم در اختیار بگیرید که می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد. البته در صورتی که اجناس آن عرضه‌کنندۀ به‌خصوص، خواهان زیادی داشته باشند. همان‌طور که می‌بینید، مقیاس‌پذیری و رشد کسب‌وکار با این متدهای سنتی‌، نشدنی نیست؛ ولی خب خیلی سخت و پیچیده پیش پیش می‌رود و هزینه‌بردار هم خواهد بود. اگر موافق باشید، در بخش بعدی، دربارۀ روش‌های عملی کسب درآمد از دارپ شیپینگ صحبت کنیم. منتهی نوسانات همیشگی قیمت‌ها، مخصوصاً در ایران، در بسیاری از مواقع موجب ضرر کردن دراپ شیپر می‌شود. همین فرایند انتقال درخواست از مشتری به تأمین‌کننده و ارسال پاسخ از جانب تأمین‌کننده برای مشتری، می‌تواند کلی زمان و انرژی مصرف کند.


پراپ کریپتویی
پراپ گلشاهیان
پراپ گاماگین
پراپ گلدن فاند
پراپ گرفتن
پراپ گرفتن چیست
پراپ گارانتی
پراپ گلشاهی
پراپ گاما
گرفتن پراپ رایگان